fredag 24 februari 2012

Tävling nr 2 i Sverigeserien på hemmaplan!

Då var det dags för andra tävlingen i Sverigeserien för Volvo Original! (På söndag går 3:e deltävlingen i Rissna)
Och det sker på hemmaplan, men att säga att det är på mina hemmavägar är att överdriva, då dom flesta sträckor är helt nya för mig, det som blir lite extra kul är att jag och min teamkompis, Johan Emilsson, fixat till en riktigt hejarklack som består av våra sponsorer och en del kompisar, som ska stödja oss på sträcka två! Den körs just i skogarna runt Lit! Vi har fixat en buss som går från Östersund, och på plats ska dom få grillat och annat att äta och dricka. Hoppas dom får en kul dag i rallyskogen!
Som vanligt är det arbete på bilen in i det sista, i kväll håller vi på att sätta in växellådan, renoveringen av den blev försenad då vi inte fick det drev som vi behövde, men nu har vi löst det ändå och det blir säkert en sen kväll innan vi blir klar.
Lite kul var det att läsa dagens ÖP då det var en artikel om mig och Camilla inför rallyt! Den kan ni läsa på länken nedan.

http://zport.se/2.4316/2.4491/1.4415673-magnusson-ett-av-flera-hemmahopp

Ska försöka uppdatera under dagen, men annars så blir det efter tävlingen. Men ni kan följa liveresultat i från tävlingen på denna länk:

http://www.motorsportivarmland.nu/rallyosd/

Ha det gött och ge er ut i skogarna i morgon!
/freddie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejja hejja!! :)