lördag 11 juli 2009

Stökigt race

Nu är seriens 8:e deltävling avgjord och efter ett stökigt race blev det en femte placering. Jag startade som sagt på tredje plats men bromsarna fortsatte att spöka och i första kurvan var pedalen stum, jag var tvungen att släppa upp och ta i hårt en gång och då låste sig alla hjulen, jag touchade i Ole Martins front och vi båda åkte ut i sandfållan. Jag kom ut ur kurvan på nionde plats men lyckades de följande varven att köra upp mig till femte. Bromsarna fortsatte att fela hela racet och jag var tvungen att ta escaperoaden efter rakan ett flertal gånger då jag inte fick stopp på bilen.

Magnus Krokstöm tog hem segern, Frederick Bylund andraplatsen och Stefan Jacobsson tredjeplatsen, Markus Larsson kammade hem ännu en fjärdeplats. Jag ligger nu på fjärde placering i den totala serien, endast ett poäng efter Krokström som nu ligger trea. Ole Martin Lindum var inte så nöjd med mig efter min kamekazestart men efter en överläggning i teamtältet fick han en förklaring till varför det blev som det blev. Under morgondagen kommer en utförligare summering av helgen, så håll utkik!

MVH //Freddie

Inga kommentarer: