fredag 10 juli 2009

Pallplats i Falkenberg!

Vi hade ett tumultartat kval, då det kändes som att alla inställningar som vi gjort på bilen hemma var helt fel. Vi har även lite problem med bromsarna och detta resulterade i att jag startade från 8:e plats i helgens första race. Efter kvalet gjorde vi om alla inställningarna på bilen men hann inte riktigt med att lösa problemet med bromsarna. När starten väl gick lyckades jag plocka fem placeringar i första kurvan och körde in på en tredje plats, efter Lindum och Krokstöm. Denna placering höll jag sedan hela racet och den sjunde deltävlingen slutade med en pallplats!

Ännu en seger för Ole Martin Lindum, andra plats för Magnus Krokström och en fjärde placering för Markus Larsson. Anders Brofalk körde av i första kurvan och fick avbryta loppet, även Michael Wärn och Marcus Palnér avbröt loppet och detta gör att totalställningen påverkats och jag har plockat en hel del värdefulla poäng. Jag hade även tredje bästa tid i racet vilket gör att jag startar trea imorgondagens race. Nu ska jag och mekanikerna ta nya tag med bilen och försöka lösa problemet med bromsarna tills imorgon.

MVH //Freddie

1 kommentar:

Kalle sa...

Grymt jobbat Fredric! Det var en nervös eftermiddag här hemma i väntan på resultat från de olika delmomenten. Nu hoppas vi på bra flyt imorgon också!