lördag 2 maj 2009

Ännu ett kanon race


Det blev en tredje plats tillslut i andra racet!
Jag startade från ruta fyra även i det här racet, och jag tänkte innan start att jag skulle försöka slipa en aning på resultatet från race ett.
Starten blev en repris från första racet fast lite bättre ändå.
Jag hade bra bett i bilen och kunde komma in i första kurvan som andra bil precis efter Brofalk som också gjorde en bra start.
Det tog tyvärr inte mer än ett varv innan kroken hade fått nog och lyckades köra om mig på startrakan.
Efter det så tänkte ja att jag skulle försöka att hänga mig kvar i hans stötfångare och göra en attack mot slutet. Men dom planerna satte Ole Martin stopp för då han körde otroligt fort bakom mig och även han tog sig så småningom förbi mig.
Efter ett par varv så var han redan uppe och tampades med Kroken, men råkade bromsa lite för sent in i en kurva så han tappade spåret lite, precis så mycket att jag kunde passera han.
Han gjorde ett nytt försök att ta sig förbi mig på sista varvet in i parisen men tappade greppet på insidan om mig och strök min bakskärm vilket sedan resulterade i att han snurrade.
Så vi kan summera racet med att säga att det var ett tufft race och jag visade att jag kan köra snabbt och stabilt.
Jag och hela teamet är jätte nöjda och tycker att det inte kunde gå så mycket bättre med dom förutsättningarna vi hade inför helgen!

Hoppas att ni är lika nöjda som vi är!

MVH// Freddie

2 kommentarer:

Thomas Hejdenbäck sa...

Lysande! Pallplats - Shit Pommes Frites. Bara att höja målsättningen ett snäpp, minst. Topp-fem i alla fall. Stort grattis till helgens framgångar i alla fall. /Thomas - Motorsport Jämtland.se

Hemborg sa...

Du är grym! <3