fredag 1 maj 2009

Lyckat första race


Ett kanonrace blev det kan man lugnt säga.
Efter ett jätteroligt och otroligt tufft race så kunde jag rulla in på in femte plats!
Jag startade från andra led bakom Ole Martin, och jag gjorde en kanonstart och körde om honom på yttern in i pariser kurvan.
Jag låg på en tredje plats bakom Brofalk och Krokström och kände att jag hade riktigt bra fart så jag gjorde ett försök att nå andra platsen efter ett halvt varv och det gick vägen.
Jag låg i fem varv på andra plats och hade Krokström flåsandes i nacken.
Vi låg under perioder sida vid sida och kämpade, men på det femte varvat så kom jag lite utanför spåret när vi var jämsides och gled tyvärr av banan!
Men jag lyckades ganska snabbt ta mig tillbaka på banan igen och kom ut som femma.
Jag körde vad jag kunde men klarade inte av att komma ifatt och förbi så det fick bli en femte plats!
Jag är naturligtvis jättenöjd och har verkligen visat vad jag kan och jag tror och hoppas att dom inte kommer att räkna bort mig i första taget allafall!
I morgon så ska vi köra race två ca kl 14.50 så det blir spännande att se hur det kommer att gå då!
Jag ska starta från ruta fyra även i morgondagens race.

MVH// Freddie

1 kommentar:

Thomas Hejdenbäck sa...

Grattis till en lysande start på Camaro Cup. / Thomas - Motorsport Jämtland.se