fredag 7 september 2012

Nu blev jag ganska nöjd!

Då var kvalet klart, en 10:e plats blev det, vilket jag är nöjd med, det är ett av de bättre kvalen i sommar. Test och kval har liksom inte varit min grej i sommar!
Vi hade en strategi att vi inte skulle köra fler än tio varv eftersom mina däck inte skulle hålla för flera varv. Och den funkade faktisk ganska bra. Då vi endast får använda 14 st slicks under säsongen så är vi tvungna att åka på begagnade däck denna helg. Sen får vi se om dom håller i två race i morgon.
Men i racen blir det en annan körning då det gäller att ta placeringar istället för att göra snabba varvtider, visst ska det gå fort i första racet då varvtiden avgör startpositionen i race två men då har de flesta kört mycket på sina däck.
Nu i kväll ska vi gå igenom bilen och kolla så allt blir injusterat som jag vill ha det, för bilen var inte perfekt, så vi har lite funderingar på vad vi ska ändra på, sen ska vi njuta av att jag hade ett bra kval och hoppas på att racen i morgon går lika bra!
Race 1 startar 10.45 och det kan ni följa med ljud och varvtider på stcc.se. Race 2 startar 14.35 och det kan ni se live på Canal Plus, eller på stcc.se
Ha de gött!/ Freddie

Inga kommentarer: