lördag 8 september 2012

Det vill sig inte....

I andra racet startade jag på en 16:e plats, gjorde en bra start och var uppe på en elfteplats, men eftersom tre bilar åkte av i första kurvan blev det safteycar i några varv. I starten blev jag påkörd bakifrån och då lossnade en plåt som senare skulle få trista konsekvenser. Vi omstarten missade jag lite i första kurvan och gjorde en enklare avåkning och tappade någon placering, men jag hade bra fart i bilen och var snart uppe på en åttondeplats och allt kändes bra. Plåten låg och släpade efter min bil i ca 8 varv och då tar tävlingsledningen beslutet att ge mig teknisk flagg och jag måste in i depå för att fixa till problemet, en av mina mekaniker slet bort plåten och jag kunde återigen ge mig ut på banan, men nu var jag klart sist!
Jag jag hade blivit varvad av sex förare men hade inte gett upp hoppet om att placera mig bättre än sist.
Men när det var sex varv kvar började mina bromsar att ge upp, det blev allt svårare att hålla tempot uppe och till slut gav dom upp helt! Jag åkte av efter långa rakan och hade väl en fart  ca 170 km/h när jag åkte ut i sandfållan och rakt in i en däcksbarriär, det tog tvärstopp! Som tur var inte smällen lika hård som tävlingen på Frösön, men stora skador blev det!
Av racet återstod det bara tre varv och det verkar som att det inte är meningen att jag skall komma i mål i någon tävling detta år,  men jag ger inte upp! Vi har som målsättning att ställa upp i finalen på Solvalla om två veckor!
Ha det gött! /Freddie

Inga kommentarer: