fredag 13 januari 2012

Dags för Dubbeldalingen!


Då var det rallydags igen!
I helgen kör vi en tvådagarstävling, lördagkväll kör vi i trakterna runt Hammerdal, fyra sträckor i mörker, tävlingen startar 18.00.
På söndagsmorgonen är det omstart i Krokom, då kl 09.00.
Till den här tävlingen har Volvon fått en liten ansiktslyftning, den blå färgen var lite matt och såg sliten ut. Nu har den fått en vit färg med lite rosa inslag.
I övrigt har jag inte gjort speciellt mycket, tiden har inte räckt till...
Lite annat nytt är att jag har hittat en co-driver som vill åka med mig i fortsättningen, hon heter Camilla Strömqvist, hon är en tjej som har en hel del rutin med att läsa noter. Hon har tidigare åkt med Pålle Pålsson, som också kör i Volvo Original, fast som A-förare. Att börja lära sig noter ska bli riktigt kul, förhoppningsvis så blir det en säkrare körning och att tempot blir högre.
Men jag ska ändå försöka ta det lugnt och ta mig i mål.
Jag ska försöka uppdatera med resultat på lördagskvällen, men ska ni ut i skogarna så kan ni kolla efter startnr 11!
Ha de gött!
Freddie

Inga kommentarer: