fredag 30 december 2011

Rallypremiären avklarad!


Nu har jag haft rallypremiär! Och det i en Volvo som en av mina sponsorer låter mig köra. Premiären gick riktigt bra, tvåa i klassen!
Här kommer lite text saxat från Zport.se, den lokala sportbyrån, och en bild tagen av Olle Sjödin!:

Det bjöds på optimala förhållanden när Jämtlands MK arrangerade Nyårsrundan på årets näst sista dag.
– Kanonvägar. Alla var otroligt nöjda och förarna har tackat oss för perfekta vägar och underlag, sa tävlingsledaren Roger Ramsell.


Sträckorna i I5 skogen respektive Furulund mot Lungre Motorstadion kördes två gånger och målet var följaktligen beläget på Motorstadion. Totalt handlade det om cirka 80 kilometer rallyvägar.

Camarocupföraren Freddie Magnusson, JMK, gjorde debut i rallysammanhang. Och han var mer än nöjd med sin andraplacering i Volvo original C.

– Absolut, och det blir ännu roligare att fira nyår efter det här.

– Med tanke på att jag hämtade bilen i förrgår och i praktiken bara kört och tankat den innan tävlingen så måste jag bara vara jättenöjd, sa 26-årige Freddie som tog det lite piano under de två inledande sträckorna.

– Det är ju första gången någonsin som jag sitter i en rallybil och det är svårt att veta hur den reagerar, inte minst att däcken biter i på ett helt annat sätt än när man kör en vanlig bil med dubbdäck.

– Men jag förbättrade mina sträcktider på andra rundan och jag känner redan nu att jag har mer att ge när jag fått testa bilen ordentligt.

Och känslan att ta sig fram i decembermörkret under en stjärnklar himmel med höga snödrivor som inramning var klart speciell.

– Det var en frihetskänsla att få köra så här och veta att man inte kommer att möta några bilar. Det var bara att gasa på och det här gav verkligen blodad tand, slutade Freddie Magnusson.

Inga kommentarer: