fredag 12 augusti 2011

Bedrövlig dag på Gelleråsen!!!

Det blev en bedrövlig dag för mig på Gelleråsen, ett brutet test och ett brutet kval.
Allt kändes bra i morse, vi trodde vi fått till bilens inställningar, men det visade sig att vi aldrig skulle få se hur det skulle ha funkat.
På testet under morgonen kom jag bara ett och ett halvt varv innan otruren slog till. En kabel till generatorn lossnade och då gick en säkring så motorn stannade. Men det visste vi inte direkt, det tog en stund för oss innan vi upptäckte vad som var fel. Men efter det så var tiden alldeles för knapp för att hinna utvärdera hur bilen fungerade.
Till tidskörningen på eftermiddagen, som var 30 min. lång, hade vi lagt upp en taktik att vi skulle köra med gamla däck och känna på bilen för att efter halva tiden åka in och sätta på nya däck för att sedan sätta bra tider, men oturen fortsatte, redan efter fem varv var det slutåkt för mig, växellådan rasade. Riktigt surt tycker jag. Den tid jag hann sätta var inte bättre än 24 tid.
Så det blir riktigt jobbigt i morgon förmiddag, men jag ska försöka att komma i mål och få en bra varvtid så startpositionen till race två blir bra.
Nu jobbar Peter och Björn för fullt för att byta växellåda och se till att bilen kommer att fungera kanon i morgon.
Glädjande för teamet är att Graff startar tvåa, Hampus fyra och Wärn 12:a.
Men håll tummarna för mig så ska jag se till att vi är med i morgon!
Ha de bra!
Freddie

Inga kommentarer: