söndag 16 maj 2010

Race 2

Då var helgens race över. Jag hade ganska stora förväntningar på race två, då jag kände att jag skulle kunna prestera bättre tider än i första racet. Även i detta race började Hampus köra, nu var racet 25 varv så jag skulle få minst 12 varv. Hampus började bra, och satte mycket bra tider, efter elva varv var det dags för förarbyte. Bytet gick bra och jag tyckte bilen kändes riktigt bra och körningen började stämma mer och mer. Men däcken började överhetta och det blev mer och mer svårkört, mina tider blev inte riktigt som jag tänkt mig, men lite snabbare än förmiddagens blev det trots allt. Vi slutade på en sjundeplats i racet och en andra plats bland GT B bilarna, vilket vi får vara nöjda med.
För våra teamkompisar Tony Rickardsson och Poker Wallenberg gick det också riktigt bra, Tony öppnade starkt och tog ledningen, men efter förarbytet orkade inte Poker stå emot Porsche CarreraCup föraren Fredrik Larsson, utan fick släppa honom förbi sig, men en andraplats blev ändå resultatet.
Vad som händer härnäst får vi se.
Ha det bra så länge!
Freddie

Inga kommentarer: