lördag 29 augusti 2009

Händelserik dag i Våler

Det har varit en händelserik dag på banan idag. Jag startade på 12:e plats i dagens race, men kunde efter några varv köra upp mig till som bäst en 5:e plats. Men efter att ha krokat ihop med Tommie Eliasson så blev hjulvinkeln fram mindre bra. Det gjorde att jag tappade all fart i bilen då den blev svårkörd och jag rasade 5 till 6 placeringar.

På det sista varvet så gled bakvagnen utanför banmarkeringen och jag snurrade runt ett varv. Då jag återfick kontrollen över bilen så var jag redan mitt ute på banan och hoppades på att bakomvarande förare skulle se mig. Då påbörjade Jan Nilsson en omkörning av Tommie Eliasson. Eliasson passarade mig på yttersidan medans Jan Nilsson körde rakt in i mig, detta resulterade i att jag fick bryta tävlingen, då bilen blev totalförstörd.

Film på händelsen kommer att dyka upp på bloggen under morgondagen eller på måndag.

MVH //Freddie

Inga kommentarer: