fredag 28 augusti 2009

Våler


Framme i Norge. Nu på morgonen har vi kört ett test här ute på banan. En bana som ena varvet var torr för att något varv senare vara blöt. Detta väder med skiftande regn och uppehåll har fortsatt under dagen vilket gör det oerhört svårt att köra fort. Klockan 14.20 körde vi kvalet inför racet i eftermiddag, desvärre hann jag bara köra 6 varv innan regnet började ösa ner över banan. Jag liksom de flesta andra i fältet hade valt att gå ut på slicks vilket innebar att det bara var att ställa sig in i depån när regnet började falla. Mitt sista varv innan jag gick in i depån var ett riktigt bra varv, det kände jag redan efter första kurvan. Ungefär samtidigt så ser jag också de första regndropparna på rutan. Jag förstod att det var till att sätta en bra varvtid nu, innan regnet tilltog. Jag gav allt, och det gick väldigt bra och väldigt fort. In i sista kurvan kände jag hur bilen började understyra, nu var det halt och bakändan bar iväg. På sladd ut ur kurvan och med mycket tid tappad gick jag i mål. Jag gjorde min snabbaste tid, men det räckte bara till 9:e tid.
Nu ska jag ladda inför racet i eftermiddag, hoppas på att kunna plocka placeringar i starten. Racing är alltid racing, vad som helst kan hända!

MVH //Freddie

Inga kommentarer: