torsdag 27 augusti 2009

Dags för Norge och Vålerbanan

Hej på er!
Nu är det äntligen dags för race, det har varit ett långt uppehåll, vilket har varit skönt.
Denna helg bär det iväg till grannlandet Norge och Vålerbanan, för tävling nio och tio, det är en fin bana som jag har kört på en gång 2006, då i JTCC. Och det är faktiskt den närmaste banan för oss, dryga 50 mil enkel resa!
Trots den långa ledigheten blev det lite bråttom att fixa till bilen, det blev lite plåtskador sist, men dom är reparerad nu och så har vi renoverat och bytt en hel del i bromssystemet, bland annat en ny huvudcylinder, då vi upptäckte att den inte var som den skulle. Det var nog det som ställde till det för mig senast i Falkenberg.
Sedan har vi också renoverat alla stötdämparna då det visade sig att en dämpare bak var helt slut och hade i princip ingen funktion alls och de andra var rejält slitna.
Men nu är allt fräscht och jag hoppas naturligtvis att det kommer att gå riktigt bra i helgen.
Som det ser ut på väderprognosen ser det ut att bli regn hela helgen och det kan komma att ställa till det för mig då jag inte kört någon tävling på regn ännu, bara ett litet test men då körde jag på slicks, nu ser det ut som att vi måste köra på regndäck.
Det kan bli svårt att följa mitt race på min blogg i helgen, men ni som vill kan följa racen på www.stcc.se, där finns både livetider och liveljud både fredag och lördag.
På lördagen direktsänds också loppet i Viasat Motor, vi kommer att köra kl 14.50, så bänka er framför tv:n och njut!
Tills dess ha det så bra!
mvh
Freddie

Inga kommentarer: