onsdag 17 september 2008

Finalskägg!!

Nu är det bara några dagar kvar till årets sista race!
Efter racen i Falkenberg där det blev dubbelseger och ledning i den totala tabellen så är det finalskägg som gäller!
Jag har i dagarna kollat över min bil lite och justerat lite hjulvinklar m.m.
Jag och hela teamet är väldigt nöjda över säsongen som varit och ser fram emot helgens final som körs på Gälleråsen i Karlskoga.
Vi kör på som vi gjort under sommaren med att åka ner och ha rolit i depån och samtidigt göra vårat bästa.
I sommar så har jag haft två jättebra mekaniker med mig som har gjort att jag kan koncentrera mig lite mer på körningen och inte måsta vara vaken till mitt i nätterna och kliva upp tidigt på morgonen för att göra bilen ok.
De heter Petter och Johan och vi är uppväxta i samma by och har varit kompisar så länge jag kan minnas!
Jag har insett att om allting i depån flyter och att humöret på hela teamet är på topp så är vi svårslagna ute på banan!
I helgen så är som sagt resultatet väldigt avgörande för den totala cupen, och vi har naturligtvis siktet inställt på att försvara ledningen i cupen.
Som alltid så finns där ett men, och detta fallet så är det att jag fortfarande har stor respekt till att mina konkurenter är grymt snabba!
Så som sagt så kommer det att bli en tuff helg där vi kommer få kämpa, men så även dom...

Vi hörs på fredag då vi kör några testpass inför kvalet på lördag morgon!

MVH// Freddie

Inga kommentarer: