måndag 25 augusti 2008

Vinnst igen och totalledning!!


Race två blev en härlig beräftelse på att vårat hårda jobb med bilen gjorde skillnad!
Jag har verkligen visat att vi blir att räkna med på finalen i karlskoga 20 sep.
Jag startade som sagt från pole och fick en bra start och kunde gå ut som ledare direkt efter första kurvan.
Erik och Markus gick sida vid sida och började tampas så de gjorde att jag fick en liten lucka som jag bara gjorde större och större.
Jag kunde köra över mållinjen med hela 7,5 sekunder före Markus som slutade tvåa efter en tuff körning med Erik som slutade trea, 2,3 sekunder efter Markus!
Simon som startade fyra i andra racet fick kämpa hårt, han hade lite problem med ett par felväxlingar som gjorde att han tappade ett par placeringar.
Han slutade som sexa i mål och har verkligen gjort bra ifrån sig i helgen!

Både jag och Simon har lite små saker att fixa på bilarna innför finalracet, för då går de inte att spara på nått!
För mig så är det i stora drag bara en vinnst som kan göra så att ja vinner totalt efter som det är dubbla poäng.
Jag liger bara fyra poäng före Erik och den som vinner på karlskoga får just fyra poäng mer än tvåan, och de gör att jag inte kan komma tvåa om Erik vinner för då hamnar vi på samma poäng och då vinner nog Erik för att han har fler segrar!!
Men jag kan inte exakt hur dom räknar så jag kommer bara köra för seger...

MVH// Freddie

Inga kommentarer: