söndag 27 juli 2008

Dubbel seger!

Dagens race gick bättre än väntat, det blev andra raka segern för i år! Jag startade som sagt var på andra startrutan, jämnsides med Erik. Eric missade lite i starten och jag fick en kanonstart, så efter första kurvan var jag i ledning direkt! Under första halvan av racet blev ledningen bara större och större, jag hade ca 6-8 billängders marginal bak till Erik. Då la han i nästa växel och började ta in på mig mer och mer för varje varv. Vid två varv kvar kände jag att däcken började bli överhettade och jag kände pressen bakifrån. In i sista kurvan före mål var Erik uppe i stötfångaren på mig och vi gick in på sista rakan sida vid sida. Men efter lite vilja och hemlängtan drog jag det längsta strået och segrade över Erik med ynka 1,2 hundradelar!

Så just nu känns hemresan ganska lätt. Både jag och teamet är väldigt nöjda med helgens framgångar då både jag och mina mekaniker skötte sina jobb.

I den totala tabellen har jag knappat in lite nu på både Markus och Erik. När vi om fyra veckor kör på Falkenbergs motorbana så kommer vi att satsa fullt ut för att fortsätta avancera i den totala tabellen.

Ha det så bra sålänge!

MVH// Freddie

Inga kommentarer: