måndag 19 november 2007

Sponsordag!

Hej hej!
I helgen har jag haft min årliga sponsordag, "Freddie challenge 2007".
Vi började på Multichallenge kl,13, vi hade ordnat med en 3kamp för dom ca 45 deltagarna fördelat på 8 st lag.
Dom 3 grenarna var Boule, boda borg och naturligtvis go-kart!
Jag och Dennis (chef på multichallenge) hade hand om varsin gren, dennis tog hand om boulen och jag go-karten då boda borg är självgående!
PÅ boulen så var det hårda fighter om vilka som skulle gå till final, det såg länge ut att bli lag3 Byggelit men efternågra mindre lyckade kast så fick dom nöja sig med 3e platsen.
Istället blev det lag 2 Ica lit/TE traktor som fick möta lag 6 Lenko/bodagården, Lag 2 gick ut hårt och tog ledningen med några poäng, men då började nerverna spöka och lag 6 hämtade igen försprånget och inför sista omgången låg dom lika!
Efter noggranna mätningar kunde man utse lag 6 till delsegrare i Boule!

På boda borg så gäller det att vara både smart och bra på att samarbeta tillsammans som ett lag.
Att samarbeta som ett lag kanske låter som en lätt uppgift men om man prövar exempel boda borg så kan man verkligen sätta sina samarbets kunskaper på prov!!
I den här grenen var det 2st lag som var lite mer utmärkande än dom andra!
Lag 7 och lag 8, men segrande ur den striden gjorde lag 8 Frys&Kyl/Polarn Inovation!!

Go-karten var nog den tätaste grenen där alla lagen hade en eller flera som var riktigt duktiga att köra. Det kanske inte var så oväntat att min lillebror Simon skulle vara snabbast, han var med i lag 4 Jämtborr.
Simon som har tävlat i go-kart i flera år har lärt sig under årens lopp hur man ska hantera en go-kart!
Simons snabbaste tid var 0.18.40, och de långsammaste lagets tid var bara 1 sekund sämre!!!
Det tycker jag är grymt imponerande, känns ju bra att ha snabba sponsorer!! ;)

Så del segrarna i dom olika grenarna gick alltså till:

Boule: Lag 6 Lenko/Bodagården
Boda borg: Lag 8 Frys&Kyl/Polarn Inovation
Go-kart: Lag 4 Jämtborr

Men som segrare totalt i "Freddie challenge 2007" gick till ett lag som var väl förtjänt sin seger!

Lag 6 Lenko/Bodagården!

Dagen fortsatte senare på kvällen på Lungre motorstadion, där vi hade fixat med mat, dryck, trubadur och prisutdelning från dagens 3kamp.
Kalles kök hjälpte mig att fixa mat till kvällen, vilket allafall jag tyckte var super gott!
Vad jag har förstått så verkade dom flesta inklusive mig vara ganska nöjda med dagen och kvällen!

Vi i teamet har börjat jobba inför nästa år nu och ska göra ett försök att nå STCC.
Jag har fått bra kontakt med ett flertal team där det finns lite olika alternativ att utgå ifrån!
Som sagt så jobbar vi för fullt för att göra det möjligt, man ska inte ge upp innan man ens försökt!!



Team TALENT Racing Gratulerar Lag 6 Lenko/Bodagården till en mycket bra insats och hoppas att ni vill komma och försvara eran titel nästa år igen!

MVH// Freddie

Inga kommentarer: