söndag 15 januari 2012

Seger i Dubbeldalingen!

Japp! Det blev vinst!
Efter lördagskvällens sekunddrama med teamkompisen Johan Emilsson, var jag fast besluten om att jag skulle öka tempot på söndagsmorgonen. Men det hade kunnat sluta redan på morgonen, jag försov mig! Tack vare att kartisen Camilla ringde och väckte mig hann jag, med endast minuter till godo, komma till start i tid!
Lite stressad var både jag och Camilla på första sträckan, så det var inte mycket som stämde, varken i körningen eller notläsningen, dessutom hade jag problem med en växelspaksknopp som ramlade bort!. Men vi hade ändå bra flyt och vi lyckades ta en sträckseger i alla fall!
Nu var vi i ledningen med ynka två sekunder till Johan.
På ss6 hade vi samlat oss och det började fungera riktigt bra, vi vann sträckan med fyra sekunder och hade nu en klar ledning då Johan missade ett vägbyte och fastnade i dryga tre minuter.
Men vi tänkte inte sänka tempot för det, vi jobbade på med noterna och på ss7 stämde allt perfekt!
Och när noterna stämmer till 100 procent känns allt gå som en dans! Varje kurva och varje krön är inga problem! Mycket härligt!
Sista sträckan körde vi på, och vann även den men bara med en sekund till Strömsundsåkaren Henrik Sjöbom!
Det var en härlig seger då det bara var min andra rallytävling och min första med noter och det ger verkligen mersmak!
Nu ska vi ta oss en kort funderare och se vilka tävlingar vi ska åka i närmaste tiden. Kanske åker vi Sverige-serien som börjar redan till helgen och då i Torsby, Värmland, men det blir bara om vi hinner få ihop ekonomin.
En annan kul sak var att vi blev snabbaste Voc/Ekonomi-förare på hela tävlingen, med lite tur!
Ha de gött!
/Freddie

Inga kommentarer: