fredag 1 juli 2011

Femteplats i kvalet trots kopplingsras

Efter testet i morse gjorde vi en del förändringar i chassit, ändrade lite hjulvinklar med mera. Och det skulle visa sig att det funkade riktigt bra, hade en bra fart och placerade mig genast bland dom främsta, bilen kändes mycket bra och den nyrenoverade motorn gjorde att jag fick riktigt bra fart vid varje gaspådrag ut ur kurvorna, chassit fungerade också bra, men visst finns det mer att göra. Vi lär oss hela tiden något nytt så innan säsongen ska vi nog vara i topp.
Kan också säga att det är mycket jämt i toppen, så ser kvalet ut i topp sex:
Ted Brink 45.505
Tobias Brink 45.687
Jan Magnussen 45.762
Thed Björk 45.763
Fredric Magnusson 45.786
Fredrik Ros 45,881
Tyvärr så rasade kopplingen i slutet av kvalet men det kommer vi att fixa då mina mekaniker gör ett otroligt bra jobb, det är mycket deras och Memphis Racing förtjänst att det går bättre och bättre.
Första racet i morgon kör vi kl 10.30, det kommer att bli spännande, det lovar jag!
Ha det gott i kväll!
MvH
Freddie

1 kommentar:

Lillian sa...

Sov gott inatt gubben, så kommer det att gå jättebra imorgon! Jag håller tummarna igen och det verkar va ett bra recept! Kram :)))