onsdag 18 maj 2011

Mantorp nästa!



Då var det dags för Mantorp och race 3 och 4 i Camaro Cup.
Nu är jag ordentligt laddad,efter att ha fått en mycket bra start på säsongen i Knutstorp. Mantorp är en bana jag trivs på och kan den ganska bra, eftersom jag gick på motorsportgymnasiet där i tre år.
Till helgen var det meningen att jag skulle få en ny och uppdaterad motor, men tyvärr hann inte teamet med att få motorn klar, så det blir ännu en helg med en motorsvagare bil. Det fattas ungefär 20 hkr till den nya. Men det är inte så säkert att det kommer att märkas så jättemycket då vi kommer att jobba stenhårt med chassiinställningar istället. Redan i dag, onsdag, är jag på väg ner för att ha så mycket tid som möjligt till att ställa om bilen så att
den ska passa mig ännu bättre. Min chefsmekaniker, Peter Häggström, har ägnat all tid efter Knutstorp till att studera chassieteknik, och det hoppas vi ska ge lite mera fart på bilen.


Jag vet att det kommer att bli jättesvårt att vara bland de tio bästa då konkurrensen är ännu hårdare denna helg, hela 36 bilar är anmälda, bland annat danske Jan Magnusen, som har Formel 1 meriter, och som på träning på Mantorp tidigare i år, satt den snabbaste tiden som en Camaro någonsin kört på den banan… Det ger respekt!
Hoppas också att internet funkar bättre nu än senast, för då har ni möjlighet att följa min helg på min blogg på www.freddie.se
Vi kör test och kval under fredagen och två race på lördagen, racen körs kl 10.30 och 14.25.
Viasat Motor börjar sända live från 12.30, sammandrag kommer i SVT på söndagskvällen och hela tisdagskvällen på Viasat Motor upptas av STCC-racen från lördagen.

Väl mött och håll tummarna för en lyckad helg!

Mvh Freddie!

Inga kommentarer: