söndag 22 maj 2011

Första racet!

Det var många som hade problem i kvalet i går, det visade sig att alla vi som åkte på raceE85 hade fått felaktig blandning i bensinen, så de flesta bilarna bluddrade och gick dåligt i vissa kurvor, och det gjorde det även för mig, men det var den trasiga drivaxeln som gjorde att jag missade dom bästa tiderna.
Och efter misslyckande i kvalet var det bara att bita i hop och göra det bästa.
Det är inte lätt att starta från nittonde ruta, det blir mycket trångt i första kurvan.
Men jag gjorde en bra start och lyckades plocka några bilar redan där, sen plockade jag ytterligare bilar och jag var uppe på en fjortonde plats till slut, men på sista varvet tappade jag två placeringar och slutade på en sextondeplats, godkänt men inte mer tyckte jag. Jag hade fortfarande problem med bränslet i bilen och även lite överstyrning.
Men jag hade ganska bra tider i loppet och det gav mig trettonde bästa tid, och det blir min start position i race två!
Håll tummarna så hörs vi efter race två1
Freddie

Inga kommentarer: