lördag 15 maj 2010

Fredagens test

Under fredagen var det meningen att jag skulle testa bilen för första gången, men det blev inte riktigt som jag och teamet tänkt sig. Min teamkompis Hampus skulle köra första delen på testet, men redan efter ett varv började det ryka olja om bilen så han blev tvungen att gå i depå, mekanikerna kunde snabbt lokalisera felet, som inte var allvarligt utan bara en slang från växellådan som hade ett läckage. Men tyvärr han vi inte få ut bilen mera på detta pass så det blev ingen körning för mig.
Till testpass två var felet fixat, trodde vi, Hampus skulle ut och köra några varv och sedan lämna över bilen till mig, men nu händer det igen som hände första testpasset, det börjar ryka olja från bilen och det var bara för honom att komma in i depån och det var färdigkört denna dag.
Mekanikerna skruvade febrilt och kunde sen konstaterat att fabriken i england, som ställt i ordning växellådan hade missat och satt dit en oljeplugg så oljan rann ut.
Men nu är det i allafall fixat och jag hoppas jag ska kunna hinna mig lära bilen och även sätta några bra tider i lördagens kval.
Vi hörs!
Freddie

Inga kommentarer: