fredag 26 juni 2009

Fredagens Race


Racet är över. Knutstorp är en rolig kuperad bana, med några ganska långsamma partier, där det är lite klurigt att köra om. Jag gjorde länge ett stabilt race idag, startade från 3:e position, blev omkörd av Kroken efter något varv, men efter några varv till så lade hans bil av och jag kunde passera. Strax efter lyckades Gustavsson passera mig, men då han efter ett tag gjorde ett misstag, högg jag direkt och jag låg 3:a igen. Ett varv kvar och jag kände mig säker på pallpats. Det var för långt fram till 2:an och 1:an för att avancera. Bilen understyrde också en hel del under hela racet. När jag kommer in i en av de sista kurvorna innan mål så känner jag hur det hugger till i bakvagnen och det låser sig helt. Jag får sladd och försöker komma iväg igen, men det är helt stumt. Någonting har hänt och bilen är okörbar, jag får ingen kraft alls ner i banan.
Det är bara att glida av och inse att jag får bryta, ca 20 sekunder kvar innan målgång.
Det visar sig att jag drabbats av ett drivaxelbrott, vänster bak. Samma område på bilen som blev skadat i Göteborg. Vi misstänker att det kan vara en dold skada sedan den kraschen.

Fredagar verkar inte vara mina dagar. Men det är bara att bita ihop. Motorsport är en materialsport och man får vara beredd på att sådant här inträffar ibland. Men det är klart att det känns lite surt när målet var så nära! Imorgon är det race igen och jag startar på 5:e position.

Missa inte TV-sändningen på Viasat Motor härifrån Knutstorp imorgon!

På återseende!// Freddie

Inga kommentarer: