lördag 10 maj 2008

3a i race 1!!

Då var årets första race avgjort!
En 3e plats blev det!
Jag startade från ruta 3 och hade hoppats på att jag skulle kunna avansera, men så blev det inte.
Jag fick en ganska bra start och ett tag så såg det ut att kunna bli avansemang men då började dom två framför att bufflas så det fanns ingen plats att köra förbi på.
När deras faigt var över så ryckte Erik Jonsson och skaffade sig en ledning med ca 3 bil längder före Markus Larson (fjolårets totalsegrare), jag kämpade för att hänga med Markus men han körde fort..
Men racet slutade med en lika stor lucka från mig till Markus som han hade till Erik ca 3 bil längder!

Jag och teamet är ganska nöjd med det resultatet för att vara det första i år med en ny motor och förhoppningsvis en hel del inställningar kvar att justera till!

Race 2 idag ska vi köra kl 15:30.

MVH// Freddie

Inga kommentarer: